גרמניה מול איטליה – פורשה בוקסטר S מול אלפא רומיאו 4C

פורום רודסטרים כללי - השמים הם הגבול
סמל אישי של המשתמש
Croc
מנהל
הודעות: 12670
הצטרף: 2:00 ,1 ינואר 1970, ה'

גרמניה מול איטליה – פורשה בוקסטר S מול אלפא רומיאו 4C

הודעהעל ידי Croc » 17:27 ,21 אפריל 2018, ש'

PORCSCHE BOXSTER S vs ALFA ROMEO 4C

תמונה

הרבה שואלים אותי - איך זה לעבור מבוקסטר לאלפא?
ובכן, על פניו התפיסה דומה – מנוע מרכזי והנעה אחורית – אבל שם נגמר הדימיון.

קודם כל לגבי BOXSTER S – ואני אנסה להזכר איך היא הייתה במצב מקורי.
שמעו, פורשה מייצרים רכבים מושלמים. לא יודע איזה שנפס הם שותים שם בשטודגארד – אבל הכל מתוכנן ועשוי פרפקט, אין פגמים וליקויים.
כמו שאחד הכתבים אמר:
It's Porsche – you know it's gonna be good
זה ממש כך.

אז במקרה של בוקסטר מדבור ברכב עם איכות חיים מעולה – הרבה מרווח בפנים, המון מקומות איחסון, 2 תאים מטען נדיבים, כל הכפתורים ובקרים ממוקמים היטב, מושבי SPORT PLUS מדהימים בשילוב שלהם בין אחיזת הגוף לבין נוחות, תפרים בעור מיושרים כמו פלסססססססס, כל חוט וחוט לפי אותו סרגל.
לוח שעונים מעולה, בנוי לנהג – עם מד סל"ד גדול באמצע. יש גם תצוגה דיגיטאלית משולבת – באמצם 3 תצוגות – עם מחשב דרך ועוד מלא מידע אחר.

תמונה

דוגמאות ממש קיצוניות להקפדה על הפרטים:

זוכירם פעם היו תקליטורי CD? הבוקסטר הייתה משנת 2010 ואז ה-CD עוד היה חזק ולכן יש בבוקסטר 4 חריצים כאלו לאיחסון התקליטורים. מה מיוחד? זה בנוי כך שברגע ששמים בתוך המגירה תקליטור – היא מסומנת בתווית אדומה – וזה בכלל בלי חשמל או סיבוכיות, יש איזו לשונית פלסטיק שנלחצת ע"י התקליטור ומקפיצה דגלון אדום. כל כך פשוט, כל כך נוח כל כך גאוני.

תמונה

או גלגלת שמווסתת את כמות אויר שיוצאת מפתחי אוורור –יש עליהם סימון לבן כזה שתדעו באיזה מצב הגלגלת הזו נמצאת.

תמונה

אז הסימון הזה זה לא סתם פס צבע כמו שמקובל – זה חתיכת פלסטיק שקוף המשולבת לתוך הגלגלת וגם מוארת מבפנים ע"י נורה חשמלית כדי שתראו גם בלילה איפה הגלגלת ומה מצבה.

כמה רחוק צריך ללכת בשביל ליצור חוויה מושלמת? 8O ....

המנוע שלה מצויין – 6 בוכנות בנפח 3.4 ליטר נותנות 310 כ"ס.
למנוע זה יש ביצים למטה אבל הדחף הרציני מתחיל סביב 4,000. עם קו האדום ב-7,500 סל"ד מתקבלת רצועת כוח מכובדת של 3,500 סל"ד.
חייב לציין שבמקור צלילי יניקה ופליטה די חנוקים. מופנמים משהו. אבל זה ניתן לפתור.

גיר PDK הוא דבר מדהים – רוצים לנוע בלי להתאמץ בפקקים או לשייט בראש שקט בכביש מהיר – שמים אותו על מצב אוטומטי והוא עושה הכל. בא לכם קיקדאון – הורדה מידיית של 2-3 הילוכים קוראת בלי עיכובים. בא לכם לקפוץ להילוך גבוה יותר כי כרגע אין צרוך לרוץ לסל"ד גבוה – מושכים את הלחצן הימני וזה קורה. רוצים להיות במוד של תקיפת כבישים/מסלולים – שמים בורר למצב ידני ומעבירים הילוכים ביד ע"י לחצנים על ההגה. הכל קורה מייד, בלי השהיות, בלי טלטולים.
הורדה של הילוך? 2? 3? כמה שתרצו. רק צריך לשים לב – ידני זה ידני, אם תגיעו לקו אדום אז תתקעו במנתק עד שלא תעבירו מעלה. אם תישראו בהילוך גבוהה מדיי – תאבדו ממונטום. ידני זה ידני.

ההגה של בוקסטר הוא טוב. זה עוד היה הדור האחרון עם הגה כוח הידראולי. האמת לא הרגשתי שהוא כזה טלפאתי כמו שאומרים בביקורות. בהחלט מדבר, בהחלת מתקשר. לא קל מדיי, לא כבד מדיי. פשוט טוב.
גלגל הגה היה גדול מדיי לטעמי. התרגלתי כבר להגה הקטן של S2000....
גם מהירות שלו היא קצת איטית לטעמי – שוב התרגלתי לסטנדרט ש-S2000 קבעה.

יושבים ברכב מאוד נמוך, מאוד קדימה, דרך שמשה לא רואים את מכסה קידמי – ישר כביש.
זה מגניב להלאה. שום דבר לא מפריע – זה רק אתה והדרך....
בעצם כן רואים את הבליטות של הכנפיים הקידמיות. בצדדים.
Porsche way....

אבל גולת הכותרת האמיתית של הרכב הזה היא שלדה.
אי אפשר להסביר את זה – אבל היא ממש טלפתית, עובדת איתך ומשדרת דרך התחת של הנהג מה היא עושה.
עזבו את ההגה – הכל קורה עם משחקי דבשות. הוספת גז, הרפיית גז, נגיעה קלה בבלמים – הכל גרם לתגובה מיידית.
בפניות נוהגים את הרכב הזה עם גז. זה כיף אדיר. לא דומה לשום דבר אחר (לוטוס שנהגתי בה בחול – היא גם כזו).
חייבים להיות עדינים – הרכב כל הזמן רוצה לעשות ספין ולהסתבסב.

אם עושים בפניה משהו חד – לא משנה גז או ברייקס - התחת ישר רוצה לברוח בבום.
מצד שני – כאשר עושים הכל עדין ומדוד הרכב הזה מתגמל בצורה מטורפת. פשוט זורם איתך. ממושמע וצפוי מאוד.

נכנסת לפניה מהר מדיי? שכח מתת היגוי – הרפיה של 5% מהגז והתחת מתחיל לנוע על צירו והאף נכנס לפניה – מפה שוב על הגז וטסים קדימה. תעזוב גז לגמרי – ואתה מת.
הרכב הזה מלמד העברות משקל מה הן. רוצים יותר אחיזה מאחורה? יותר גז. זה הפוך מרכבים רגילים אבל זה עובד כל כך טוב.

בקרת יציבות מעולה – לא מפריעה, נותנת לרכב לזוז אבל שומרת מטעות חריפה. ומי שלא מנוסה מספיק - מאוד קל לעשות את זה.
במסלול כמובן חייבים לנתק אותה. כשמכירים את הרכב זה ממש לא מפחיד – צריך לא לעשות שטויות ותנועות חדות, להקשיב לשלדה והכל יהיה בסדר.
בקיצור – הרכב בנוי סביב נהג, שום דבר לא מפריע, שום דבר לא לוחץ לך לתוך הברך ומנסה לפצוע אותך.
רכב מושלם.
כמעט.

אז מה חסר?
ובכן, תלוי למי. לרופא שיניים או סוכן נדל"ן שנוסעים למשרד – לא חסר כלום. הכל פרפקט.
הרכב מכוון להיות כלי מפנק ונוח – די שקט, די מבודד, די עדין ומלטף. אם עולים פעם בשנה למסלול – גם שם אפשר לתת בגז ובראש.
אבל מי שמחפש בעיקר מלחמה וקראחנה – ובשביל זה אנחנו פה - צריך לטפל בו. מה שטוב שאצל פורשה חלקים אוניברסליים ואפשר לשים בבוקסטר/קאיימן מלא חלקים של GT3 שהופכים אותה למכונת חדה וישירה.
נכון, זה עולה. זה פוגע באחריות (למי שיש). אבל זה אפשרי ולא מצריך התאמות מסובכות. פלאג אנד פליי לגמרי.

זה מתחיל מהמתלים שמגיעים במקור עם קאמברים קטנים מדיי מקדימה – 0.5-0.8 מעלה – זה לא עוזר לאף לפנות בזכות האחיזה הקידמית, ובמסלול גורם לאכילה מוגזמת של הצמיגים.
גם המתלים עצמם שילוב טוב של נוחות + התמודדות עם כבישים גרועים שלנו לעומת תקיפת כבישים ומסלולים – אבל יש בהם רכינה ושיכוך לא מספק בשביל נהיגה סופר אגרסיבית.

בלמים בגודל טוב אבל כדי להתמודד עם עומס קיצוני הם לא מקוררים מספיק – זה מטופל בקלות ובעלויות מצחיקות (שוב – ע"י חלקים של GT3 ו-911 טורבו).
אחרי כל השיפצורים שעשיתי – היה זה רכב כמעט מושלם. ישיר, מגיב, משדר, פונה, מאיץ, בולם, וגם משמיע את קולו הערב בצורה ממכרת.

אז? מה עם אלפא? אפשר כבר לדבר עליה?
גנאדי

let the sun shine, let the :idea: glow, let the life flow :)

סמל אישי של המשתמש
Croc
מנהל
הודעות: 12670
הצטרף: 2:00 ,1 ינואר 1970, ה'

Re: גרמניה מול איטליה – פורשה בוקסטר S מול אלפא רומיאו 4C

הודעהעל ידי Croc » 17:42 ,21 אפריל 2018, ש'

תקשיבו, בשנים אחרונות בזכות כמה חברים חזרתי ועשיתי סיבובים על רכבים מן העבר – מיאטה, S2000 – ולאמרות שאין להם מנוע, התחושה של קלילות הרגישה לי משהו מגניב.
סיבוב על ND בכלל סובב לי את הראש – המידיות של שינוי כיוון – אחרי בוקסטר היא הרגישה כמו נוצה.
אז נכון, היא הייתה עם OHLINS, וזה היה במסלול ג'מיקנה סופר צפוף – עדיין זה חוויה שלא יצאה לי מהראש.

הבוקסטר בגרסה S עם ה-PDK לא שקלה המון – 1,370 קילו, זה 150-200 קילו פחות מבימרים וניסנים.
עדיין, בלי להתבלבל מרגישים שזה לא 1000 קילו.

אז מה שקורה באלפא שבגלל המשקל הנמוך – הספר מדבר עם 930 קילו WET – הכל קורה בקלות וקלילות ובמיידיות, בלי השהיות. אי אפשר להסביר את זה. אני אישית מכור לזה.

יש לה מלא פאקים – התנהגות לא צפויה, לא ממושמעת – בכל בלימה או פניה הדוקה אי אפשר לדעת מה היא תעשה. אין טיול שהיא לא עושה לי O SHIT MOMENT.
צריך להיות דרוך, מוכן, בעיקר לתת לה כבוד ולהשאיר הרבה מרווח בטחון למקרה שהיא תעשה איזה קונץ. והיא עושה....

ההגה שלה קטן ומאוד מהיר – חזרה לימי S2000 העליזים, ממש כיף.
הפעם יש שדרוג בדמות כיוון לגובה ועומק – ממש מאה 21.

בפניות הדוקות ההגה מאוד מאוד כבד – ממש כמו בקרטינג. מלא תקשורת? לא יודע, לא ממש נראה לי. המשקל הזה והשרירים שצריך להפעיל לדעתי די פוגעים בתחושות העדינות.
מצד שני במהירות גובהה בקו ישר ההגה מפחיד – מאוד קל, זז בעצמו מצד לצד, בכביש משובש ממש מנסה לתלוש את עצמו בעוצמה מהידיים ולשלוח את הרכב לכיוון העץ.

אבל בחלק גדול של זה כבר טיפלתי – צמיגים יותר נורמאליים מהפירלי פחחחחח המקוריים והדקים + כיווני פרונט.
במקור הקאסט הוא 2.5 מעלות ומקדימה TOE OUT חזק – הייתם מאמינים?......
זה עדיין הגה עם הרבה רצון עצמי ואופי סורר – אבל זה כבר לא מאוד מפחיד. רק קצת...

לאמרות המנוע המרכזי – תגובות השלדה הם ממש לא כמו בבוקסטר (או לוטוס) – משחקי דוושות בפניות מניבות בעיקר תת היגוי וגלישה מבאסת ומסוכנת החוצה – לכן צריך יותר דיוק, יותר זהירות, יותר תכנון. פחות אפשר לשחק תוך כדיי פניה. צריך לבחור את הטקטיקה נכונה לצליחת הפניה הספציפית, full commitment, אם פוחדים אז לעצום עיניים – רק כך זה עובד.

בר ברוך אמר לי שזה כמו ברכבי פורמולה – זה נשמע אולי מרשים, אבל אנחנו בעיקר על הכביש ולא המסלול סטרילי, והרבה מקום לטעויות אין וצריך ללמוד שיטה נהיגה אחרת.

המושב די בסדר. זה לא באקט אוחז, ולא מושב של פורשה או S2000 – אבל הוא די סבאבה.

תאי איחסון? אין.
פשוט אין. כלום. נאדה. יש איזה שקע בפלסטיק שאפשר לשים טלפון – זהו. תסתדר בלי.

יש תא מטען. הגודל שלו רבע ממה שהיה בבוקסטר. יש מקום לשים כיסוי של האוטו. זהו. רוצה 2 בקבוקי שתיה? זה לא יום המזל שלך....

לוח שעונים מסך דיגיטאלי מלא – עם מידע, מצבים וצבעים וכו' וכו'

תמונה

אני, מה אני צריך? מד סל"ד גדול יש? מד מהירות דיגיטאלי גדול יש? שעוני חום מים/שמן יש?
אז אני מסודר.
האמת מד סל"ד לא ממש מוצלח – הוא לא מספיק בולט וההגה מסתיר את החלק העליון (והחשוב) שלו – קיצקוץ, אני יודע שקצה הסל"ד מתקרב לפי זה שעיגול סקאלת הסל"ד מחליפה צבעה לצהוב. פסדר, היה יכול להיות יותר גרוע.

רגע רגע, לא יודעים שקצה הסל"ד מגיע לפי צליל מנוע? כן, ממש... בעידון הטורבואים לא שומעים כלום.
כל צלילי חירבון של החלפת הילוך זה לא מעניין, כן? אנחנו מדברים על זמירת המנוע. אין פה.

יש דחף יפה. וממכר. ה-240 כ"ס מספקים להאיץ את אמבטיית קארבון ל-100 קמ"ש תוך 4.5 שניות. יש מגזינים שאף אומרים שזה 4 שניות עגול – לא עקרוני. להאיץ טוב הרכב הזה יודע.

גיר רובוטי של קונצרן פיאט/קרייזלר עושה עובדה טובה. מעלה, מוריד – סבאבה.
PDK זה לא. זה ברור. זו לא אותה מהירות, זו לא אותה רמת משמעת, זו לא אותה חלקות – אבל הוא בסדר גמור. מבאס ומפריע הוא לא. ציון לשבח לא הייתי נותן לו – אבל ציון עובר לגמרי בזכות.

בלמים – הם טובים, וגם לא. הנשיכה ומידיות מעולים. כיף.
אבל בעצירת כאשר צריך להוריד הרבה מהירות - לא נוצרת האטה מספקת. לפחות כך זה מרגיש לי. הרכב מאיץ טוב ומגיע לפניות במהירויות גבוהות – אז אני מעסיק בלמים לא מעט. נראה לי שילוב של צמיגים קצת צרים ומשקל קל מקדימה פוגעים ביכולת האטה. ויכול להיות שהתחושה שלי מטעה...

מתלים? לא מדהימים. נוקשים מדיי ושוברים עצמות מדיי בשיבושים עירוניים – למזלי הגדלת גובה דופן הצמיג שיפרה את העניין הזה והביאה למצב של non issue.
במסלול הם קצת רוכנים מדיי אבל לא רכים/סופגים כדי לתקוף אבני שפה – בקיצור בדיוק הפוך ממה שהיינו רוצים.
אבל זה לא ברמת קטסטרופה שמבאסת ומפריעה. מבינים מה החבילה, מה היא יודעת ומה לא - ומנצלים בהתאם.

האמת המשפט הזה נכון לגבי 4C בכללותה – יש בה פאקים, ויש בה דברים מדהימים וממכרים.
מהירות התגובות, מיידיות של הכל, ישירות, זריזות.
יושבים מאוד נמוך, מרגיש כמו בגיגית, מבעוד דשבורד הנמוך ישר מתחיל האספאלט.
הנהיגה היא חוויה.
פניות מהירות מגוהצות במהירות ובקלות שקשה להאמין. איפה כל ה-G הצידי שאמור להיות? כאילו נוסעים בקו ישר. המוח לא מעכל.

ועדיין לא אמרתי מילה על המראה. זה מה שמושך בה את 99.99% מהאנשים.
היא יפה למות.

תמונה

כמות הקווים וקימורים שיש בה אי אפשר לתאר. אתמול אחרי כמעט 5 חודשים עם הרכב וליטופי שטיפה עצמית שחשבתי שאני מכיר אותה כולה - גילית עוד קימור.

תמונה

בשורה תחתונה – עם כל היתרונות וחסרונות – זהו רכב מאוד יפה אך מאוד לא פרקטי, מאוד קליל ומיידי אך סורר ולא צפוי, עם הגה מאוד קשה במצבים מסויימים ומאוד קל וחסר תחושה במצב אחרים, מפחיד לפעמים וממכר רוב הזמן.

היא לא משאירה אותך אדיש, היא מעלה דופק – חלק גדול מזה בגלל שכל הזמן מתרכזים בניסיון לא למות, היא עפה כמו נוצה, היא דורשת נהיגה אחרת וכיול מחדש של המוח.

היא חוויה – ובעולם רכב מודרני לא פוגשים הרבה כאלו....
גנאדי

let the sun shine, let the :idea: glow, let the life flow :)

sagi.m
מנהל
הודעות: 465
הצטרף: 10:43 ,5 פברואר 2011, ש'

Re: גרמניה מול איטליה – פורשה בוקסטר S מול אלפא רומיאו 4C

הודעהעל ידי sagi.m » 18:16 ,21 אפריל 2018, ש'

כתיבה מעולה!! נהנתי לקרוא כל מילה!

רפאל
חבר מועדון
הודעות: 312
הצטרף: 11:53 ,7 יולי 2011, ה'

Re: גרמניה מול איטליה – פורשה בוקסטר S מול אלפא רומיאו 4C

הודעהעל ידי רפאל » 19:11 ,21 אפריל 2018, ש'

תענוג! תודה.

ניב 981
חבר מועדון
הודעות: 5
הצטרף: 13:21 ,25 ספטמבר 2017, ב'

Re: גרמניה מול איטליה – פורשה בוקסטר S מול אלפא רומיאו 4C

הודעהעל ידי ניב 981 » 19:56 ,21 אפריל 2018, ש'

גנא,

נראה שהעולם החמיץ כתב רכב נפלא...
לא נהגתי עדיין על ה 4c ולכן אינני יכול להתייחס. אומר רק שאפרופו בר ברוך אותו הזכרת בדבריך, אזי היה לי העונג והכבוד לשהות במחיצתו זמן רב במסלול בערד בפסח האחרון ולדבריו, בהקשר של ה 4c, צריך להבין את הצופן שלה ואז היא מחזירה לך אהבה.

לגבי הפורשה, ובהסתייגות של מישנוהג ב 981s כ 9 חודשים ועדיין לומד אותה, אני מתחבר לכל מילה מהדברים שנכתבו על ידך. אמנם ההגה אצלי כבר חשמלי ולכן שונה מההדראולי שב 987, וכנראה גם טיפה פחות מתקשר, אבל הוא לא חסר בכלום.
אוסיף לדבריך אולי תובנה אחת נוספת, מהפרספקטיבה הקצרה יחסית שלי וכמי שנהג קודם לכן ב gt86 המאוד בנוייה שלי שקדמה ל 981. ה gt86, חרף משקלה הדומה, הייתה הדבר הכי קרוב לקארטינג בו נהגתי איי פעם. המילה "מינהלתי" לא הייתה קיימת בלקסיקון שלה. לעומתה, הפורשה מאפשרת מנעד רחב של מצבי נהיגה ובכולם כמעט - עושה אותך ללא מאמץ - טוב יותר מאשר תהיה על כל רכב אחר (כמעט). ואולי בזה סוד קסמה.

סמל אישי של המשתמש
איתיב
משתמש רגיל
הודעות: 1830
הצטרף: 15:19 ,12 פברואר 2011, ש'

Re: גרמניה מול איטליה – פורשה בוקסטר S מול אלפא רומיאו 4C

הודעהעל ידי איתיב » 17:19 ,22 אפריל 2018, א'

כייף לקרוא ויותר כייף לך שחווית את שתי הכלים המדהימים האלו.
יש לי בכל זאת שאלה
ברור לי שלא ביצעת מבחן מסודר לעניין אבל אולי מנסיונך תוכל לענות..
איזה רכב בולם במרחק קצר יותר מ 100 או 150 קמ'ש לעצירה ?
הכוונה כמובן לקו ישר.
או במילים אחרות איזה רכב יכול להוריד מהירות במרחק קצר יותר ?
שואל כי זה תחום חשוב וזאת נקודה חלשה אצלי ברכב
גם בגלל רמת אחיזה נמוכה בגלל צמיגים צרים וגם קליפרים לא מספיק חזקים.
באחת הנסיעות שלי אחרי בוקסטר חדשה (718) הבנתי את זה טוב טוב.
פשוט לא הצלחתי לבלום כמוהו ובהפרש גדול !
NC-fl הצעצוע הכי טוב שהיה לי !

סמל אישי של המשתמש
Croc
מנהל
הודעות: 12670
הצטרף: 2:00 ,1 ינואר 1970, ה'

Re: גרמניה מול איטליה – פורשה בוקסטר S מול אלפא רומיאו 4C

הודעהעל ידי Croc » 18:52 ,22 אפריל 2018, א'

אני מציע שתפתח לזה שרשור נפרד כי זה עולם ומלאו.
בכל מקרה יש הבדל ענק בין התחושות לבין המרחק במטרים שבפועל.
פתח דיון ונדבר על זה.
גנאדי

let the sun shine, let the :idea: glow, let the life flow :)

סמל אישי של המשתמש
איתיב
משתמש רגיל
הודעות: 1830
הצטרף: 15:19 ,12 פברואר 2011, ש'

Re: גרמניה מול איטליה – פורשה בוקסטר S מול אלפא רומיאו 4C

הודעהעל ידי איתיב » 19:27 ,22 אפריל 2018, א'

אכן עולם ומלואו
ובכל זאת...
נהגת על שתיהן במסלול בפצאל.
אתה יכול לומר מי טובה יותר בקטע הזה ?
מי יכולה להוריד מהירות על מרחק קצר יותר ?
לטובת האלפא משקל קל משמעותית וזה אומר פחות מסה לבלום
אבל יש עוד פרמטרים כמו ובעיקר אחיזת הצמיגים (לפני נעילה והחלקת הרכב) וכמובן הברקסים (שזה גם תורה שלמה.. גודל הדיסק...יכולת 'נשיכת' הקליפרים...)
בקיצור גנאדי תן תשובה :roll: 8)
NC-fl הצעצוע הכי טוב שהיה לי !

סמל אישי של המשתמש
z3ent
משתמש רגיל
הודעות: 52
הצטרף: 22:01 ,3 פברואר 2014, ב'

Re: גרמניה מול איטליה – פורשה בוקסטר S מול אלפא רומיאו 4C

הודעהעל ידי z3ent » 21:06 ,22 אפריל 2018, א'

גנא,
כתיבה מעולה כל הכבוד נהנתי וקראתי בשקיקה

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

סמל אישי של המשתמש
Croc
מנהל
הודעות: 12670
הצטרף: 2:00 ,1 ינואר 1970, ה'

Re: גרמניה מול איטליה – פורשה בוקסטר S מול אלפא רומיאו 4C

הודעהעל ידי Croc » 13:51 ,25 אפריל 2018, ד'

איתיב כתב:אכן עולם ומלואו
ובכל זאת...
נהגת על שתיהן במסלול בפצאל.
אתה יכול לומר מי טובה יותר בקטע הזה ?
מי יכולה להוריד מהירות על מרחק קצר יותר ?
לטובת האלפא משקל קל משמעותית וזה אומר פחות מסה לבלום
אבל יש עוד פרמטרים כמו ובעיקר אחיזת הצמיגים (לפני נעילה והחלקת הרכב) וכמובן הברקסים (שזה גם תורה שלמה.. גודל הדיסק...יכולת 'נשיכת' הקליפרים...)
בקיצור גנאדי תן תשובה :roll: 8)


לפי תחושות לא ניתן לשפוט מי מורידה מהירות במרחק קצר יותר - צריך למדוד.
גנאדי

let the sun shine, let the :idea: glow, let the life flow :)


חזור אל “רודסטר כללי”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 2 אורחים