Miata FAQ

פורום טכני - הכל מגג ויניל ועד ונטיל
סמל אישי של המשתמש
PRIMEkart
חבר מועדון
הודעות: 5368
הצטרף: 2:00 ,1 ינואר 1970, ה'

הודעהעל ידי PRIMEkart » 18:58 ,13 דצמבר 2009, א'

רעש במנוע מיאטה NC ? הנחיות מאזדה למכונאי

http://www.finishlineperformance.com/pd ... -2207a.pdf

ככל הנראה הוחלפו יותר מדי מנועים במיאטה NC עקב תלונות לקוחות על רעשי נקישה ועוד. הביולטין מסביר ומדגים למכונאי את תהליך ההחלטה - האם להחליף רק בלוק או גם את הראש גם יחד וגם לגבי חלקים אחרים. טוב לדעת.
© אבי וייזל - PRIMEkart - כל הזכויות שמורות

סמל אישי של המשתמש
PRIMEkart
חבר מועדון
הודעות: 5368
הצטרף: 2:00 ,1 ינואר 1970, ה'

הודעהעל ידי PRIMEkart » 19:00 ,13 דצמבר 2009, א'

נמצא מזור לרעש מאזור מערכת השמע במיאטה NC

http://www.finishlineperformance.com/pd ... 9-2140.pdf

הבעיה הטרידה רבים גם בישראל. אם אתה תחת אחריות ובקבוצת השילדה - הדפס ופנה למוסך לתיקון.
© אבי וייזל - PRIMEkart - כל הזכויות שמורות

סמל אישי של המשתמש
PRIMEkart
חבר מועדון
הודעות: 5368
הצטרף: 2:00 ,1 ינואר 1970, ה'

הודעהעל ידי PRIMEkart » 19:08 ,13 דצמבר 2009, א'

עדכונים לתקלות מעצבנות במיאטה NC

חדירת מים דרך פתחי ניקוז הגג - החלפת המרזבים לדגם משופר.

http://www.finishlineperformance.com/pd ... -2104c.pdf

רעש מהבלמים הקדמיים - החלפת הדסקיות לדגם משופר.

http://www.finishlineperformance.com/pd ... 9-2067.pdf

רעש מהחלק האחורי של הקונסולה המרכזית - התקנת שיכוך יעיל יותר.

http://www.finishlineperformance.com/pd ... 8-2032.pdf
© אבי וייזל - PRIMEkart - כל הזכויות שמורות

סמל אישי של המשתמש
PRIMEkart
חבר מועדון
הודעות: 5368
הצטרף: 2:00 ,1 ינואר 1970, ה'

הודעהעל ידי PRIMEkart » 19:11 ,13 דצמבר 2009, א'

נמצא מזור לתקלת כבוי מנוע פתאומי במיאטה NC בעת בלימה

http://www.finishlineperformance.com/pd ... 9-2069.pdf

הדרכה למכונאי לבצע ניקוי של בית המצערת.
© אבי וייזל - PRIMEkart - כל הזכויות שמורות

סמל אישי של המשתמש
PRIMEkart
חבר מועדון
הודעות: 5368
הצטרף: 2:00 ,1 ינואר 1970, ה'

הודעהעל ידי PRIMEkart » 16:51 ,24 ינואר 2010, א'

תיקון אנטנה חשמלית במיאטה NA NB - הדרכה מצולמת

תיקון אנטנה עקומה-

http://www.youtube.com/watch?v=VvqJRR7iBLE

תיקון מוביל אנטנה שבור-

http://www.youtube.com/watch?v=rKMW1ei3evc


====================================

סרטוני הדרכה נוספים מבית היוצר של מייק-

http://www.youtube.com/MikesPlaceBiz

הנה אתר הבית שלו-

www.mikes-place.biz

והחנות שלו באי-ביי-

http://stores.ebay.com/Miatamecca

סמל אישי של המשתמש
PRIMEkart
חבר מועדון
הודעות: 5368
הצטרף: 2:00 ,1 ינואר 1970, ה'

הודעהעל ידי PRIMEkart » 18:10 ,2 פברואר 2010, ג'

© אבי וייזל - PRIMEkart - כל הזכויות שמורות 2005-2010



התאמת לחץ אוויר לאינדקס עומס בצמיג

כאשר עובדים מצמיג מקורי לצמיג מיצרן אחר, נאמר באותו גודל של צמיג וגלגל, לא תמיד כל האינדקסים זהים לחלוטין. אבל כולם יודעים שחייבים להקפיד על כך שאין לרדת או להפחית מהאינדקסים של הצמיג המקורי.

כך למשל, הצמיג המקורי של מיאטה NB הוא במידה 205/45/16-83W . לחץ האוויר שאנו ממלאים על פי המלצת היצרן הוא 26PSI .
כולנו יודעים להביט בטבלת אינדקס עומס שיש למצוא אצל כל יבואן/יצרן צמיגים והאינדקס 83 משמעותו, כושר נשיאה של עד 487 ק"ג בעומס מקסימלי. כל הערכים בטבלאות אלה נמדדו בלחץ אוויר של 36PSI.

לחץ האוויר במיאטה NB נקבע לעמוד באינדקס הנ"ל על 26 כי על פי הטבלה, אמור כל צמיג תקני לשאת 375 ק"ג. סה"כ 1500 ק"ג משקלה המקסימלי של המיאטה.

רובנו קונים את צמיג TOYO במידה הבאה- 205/45/16-87W . לכאורה הכל תקין. אינדקס העומס גבוה מזה המקורי שקבע יצרן הרכב. אבל אם נתבונן בטבלאות, נראה שעם צמיג כזה ניתן למלא לחץ אוויר של 22PSI על מנת לעמוד בכושר נשיאת המשקל הנדרש על ידי יצרן הרכב...

משהו פה לא בסדר, לכאורה?!

תרדו לאוטו ותקראו היטב את הכתוב על הדופן הימנית של הצמיג. כתוב שם REINFORCED
הכיתוב הזה משמעותו איננה סתמית. המדובר בצמיג מחוזק שמסוגל לשאת משקל גבוה יותר, בלחצי אוויר גבוהים יותר, ביחס לצמיגים "רגילים". (יש צמיגים כאלה המסומנים לחילופין EXTRA-LOAD ) .
אם תביטו בטבלאות של טויו המתארות את מידות צמיג T1R המשווקות, תשימו לב שמצורפות למידה שלנו האותיות RD , שהן קיצור של REINFORCED .

כל זה מוביל לכך שחייבים לבצע התאמה של לחצי האוויר המומלצים ע"י היצרן לצמיג "המחוזק". בדיקה בטבלה המתאימה מעלה, כי על מנת לעמוד בעומס של 375 ק"ג, הצמיג המחוזק באינדקס עומס 87 חייב להיות מנופח ב 27PSI . (לחץ אוויר 26PSI מתאים בצמיג זה לעומס של 370 ק"ג בלבד).

אם נבדוק את המצב בצמיגי מיאטה NC לאחר מעבר לצמיג טויו T1R , נמצא שגם צמיג זה מסומן RD . במקום לחץ מקורי של 29PSI לחץ האוויר התקני החדש חייב לעמוד על 30PSI בהתאם לטבלת השוואת הלחצים.

לכל המעוניינים להעמיק ידע בנושא-

http://en.wikipedia.org/wiki/Tire_code

http://marktg.toyotires.com/file/loadinflationtable.pdf

נ.ב מוצע להוריד את הקובץ ולשמור אותו לעתיד למען בטחונכם. משרד התחבורה הישראלי ככל הנראה לא מודע לזה ובחוברת ההדרכה שלהם לצמיגיות, המהווה את התקן הנוהג בישראל, כל הנ"ל כלל לא מוזכר! כל שמוזכר שם, הוא שאין להתקין צמיג סטנדרטי ברכב שבו הצמיג המקורי הוא צמיג מדגם מחוזק. (בדר"כ קורה ברכב שטח או טנדרים).

הסבר קצר יותר-

http://www.toyojapan.com/tires/pdf/TTT_18.pdf
© אבי וייזל - PRIMEkart - כל הזכויות שמורות

סמל אישי של המשתמש
coach
מנהל
הודעות: 4024
הצטרף: 2:00 ,1 ינואר 1970, ה'
מיקום: רעננה / מילאנו
יצירת קשר:

Re: Miata FAQ

הודעהעל ידי coach » 19:54 ,16 פברואר 2011, ד'

פלאגים למיאטה NA ו-NB

PRIMEkart כתב:בעלי מיאטה NA או NB שהחליפו פלאגים לאחרונה במוסך רכב דוד, לתשומת לבכם!

עקב תקלה בהספקת פלאגים ממרכז השירות של דלק מוטורס, קיים חשש כי הותקנו אצלכם פלאגים לא מתאימים. המוסך קיבל לאחרונה בטעות משלוח של פלאגים המתאימים למנועי מאזדה 1600 סמ"ק בלבד, מנועי B6. הפלאג שהותקן בטעות הוא של מותג הבית מאזדה כדלקמן-

MAZDA BP13 18 110

המנוע שלנו הוא בנפח 1839 סמ"ק מדגם BP ועבורו נדרשים הפלאגים הבאים בלבד!

NGK BKR5E-11

DENSO K16PR-U11


על פי הספר, מותר להתקין את כל 3 הפלאגים הנ"ל, (ועוד אחד של צ'מפיון) במנוע 1600 סמ"ק, אבל במנוע ה 1839, מותר להתקין רק את אלה שציינתי. יתכן שמכאן נובעת הטעות של המחסנאי.
התקנת הפלאגים ממותג הבית של מאזדה בטעות במנוע 1838 סמ"ק, עלולה להתבטא בצריכת דלק מעט גבוהה יותר ו/או בתגובה פחות חדה של המנוע.

מוצע לכם, בתאום טלפוני עם מר דני הולנדר, להגיע למוסך החל מיום א' הקרוב לבדיקה והחלפה.


למידע נוסף, פנו לשירשור המקורי


חזור אל “פורום טכני”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 4 אורחים