כללי התנהלות בנושא TSB מול מוסכים מורשים

פורום טכני - הכל מגג ויניל ועד ונטיל
סמל אישי של המשתמש
PRIMEkart
חבר מועדון
הודעות: 5368
הצטרף: 2:00 ,1 ינואר 1970, ה'

כללי התנהלות בנושא TSB מול מוסכים מורשים

הודעהעל ידי PRIMEkart » 9:25 ,8 נובמבר 2008, ש'

מעת לעת העמותה מפרסמת לחברים ביולטינים טכניים TSB שפורסמו בארה"ב לידיעת הציבור.

נודע לנו שחברים מגיעים עם הביולטינים למוסכים ברשת דלק מוטורס, מציגים את הביולטין ומבקשים בדיקה/טיפול בהתאם. נמסר לנו שהתגובה הכמעט פאבלובית של מוסכים אלה היא, ש"הביולטינים הללו מיועדים לרכב אמריקאי, לא לרכב ישראלי"...?!

ובכן, המדובר בקשקוש רבתי!! כל המיאטות המשווקות ברחבי העולם מיוצרות על אותו קו ייצור בהירושימה יפן והמספר הסידורי של השלדות VIN הוא רציף. המכוניות בעיקרון זהות כמעט לחלוטין והשוני העיקרי נובע מהבדלים בתקינה האירופאית והאמריקאית בתחום פנסי הדרך ומערכת אורות, קריאת ק"מ/מייל ושינויים במנועים הקשורים בזיהום אוויר. גם בתוך ארה"ב יש הבדלים בתקינה הנוגעת לזיהום אוויר. מנוע "קליפורניה" אינו זהה לגמרי למנוע "ניו יורק".

כל השאר, כאמור, זהה לחלוטין. היות וכך, מרבית הביולטינים מתאימים גם למצבת הרכב האירופאית ומכאן גם לישראלית. אנו דואגים לוודא ולפרסם רק ביולטינים שעשויים להיות רלוונטיים גם לגבי מצבת הרכב הישראלית. קיימים ביולטינים רבים הנוגעים לתקלות זיהום אוויר, למשל, שאנו לא מציגים לכם.

המידע מגיע אלינו כי בארה"ב יש חובת פרסום הנקובה בחוק. בישראל מסתירים מהציבור ביולטינים טכניים שמא יאלץ היבואן לתקן את כלי הרכב באופן יזום. זוכרים את היסטריית הביולטין שפרסמה לציבור דלק מוטורס בעניין הריתמה של מאזדה 3 ? להערכתנו זה הביולטין האחרון שפורסם בישראל... התקשורת ליבתה את היצרים בצורה כזו שההיסטריה עברה כל גבול!
החובה היחידה לדווח שקיימת בישראל, נוגעת לריקול בטיחותי אודותיו חייב היבואן לדווח למשרד התחבורה.

מאזדה אוספת סטטיסטיקת תקלות מכל המשווקים שלה בעולם. ברגע שסטטיסטית מצטברת כמות תקלות זהה, לאחר שמוודאים בקו הייצור את תיקון התקלה, מאזדה מודיעה לכל המשווקים באמצעות הביולטין הטכני שהיא מודעת לקיומה של התקלה והיא נותנת הנחיות לטיפול בתקלה תחת אחריות. המידע הזה חוסך מכולם הרבה ויכוחים וזמן מיותר.

אנו משוכנעים שגם המרכז הטכני באירופה של מאזדה מקבל את המידע באופן מסודר ואנו גם משוכנעים שהמידע זורם אל דלק מוטורס בצורה מסודרת. מה קורה הלאה? לא ידוע לנו!

לכן, כאשר אנו מפרסמים ביולטין טכני מוצע לכם לפעול כדלקמן-

1. לוודא שמיספר השילדה ותאריך הייצור של האוטו שלכם כלולים בביולטין.
לקרוא היטב את תנאי הטיפול. לעיתים מצויין בפירוש שהוא ניתן בתקופת האחריות בלבד!!

2. לוודא שהתקלה המתוארת אכן קיימת אצלכם! התקלות המתוארות בביולטין לא תמיד מופיעות בכל הסדרה הכלולה בביולטין. המוסך לא צריך לחפש את התקלה עבורכם. מישפט ראשון בביולטין מבהיר כי "המוסך צריך לוודא את תלונת הלקוח" ולא להפך!

3. להדפיס את הביולטין ולשמור אותו בכיס.

4. לגשת למוסך ולהתלונן על התקלה. לא להציג את הביולטין!

5. אם המוסך טיפל בתקלה, מה טוב ומה נעים. אם המוסך לא מטפל בתקלה, אנו מציעים לכם לדרוש מהמוסך לתאם לכם פגישה עם נציג שירות של דלק מוטורס. בפגישה, (אותה רצוי לתעד באמצעות חבר), תציגו את התקלה, תציגו את הביולטין ותדרשו טיפול כמקובל אצל כל משווקי מאזדה בעולם.

6. על פי נסיוננו עד כה, בדר"כ לא נדרשו חברי המועדון לצעדים דראסטיים, אף כי היו ארועים בהם הגיעו הדברים לידי איום בצעדים משפטיים. כזכור לכם ארוע המצבר האטום אף הגיע לכדי תלונה רשמית של המועדון במשרד התחבורה. תנהגו בשיקול דעת ותתיעצו עימנו והדברים בדר"כ מסתדרים, כאמור.

redroze
משתמש רגיל
הודעות: 338
הצטרף: 11:43 ,9 אפריל 2011, ש'

Re: כללי התנהלות בנושא TSB מול מוסכים מורשים

הודעהעל ידי redroze » 10:29 ,20 מאי 2011, ו'

אם רכבי סיים כבר את האחריות יצרן ואני מגיע למוסך עם בעיה שיצא לה TSB מסודר, האם המוסך מחוייב לתקן לי את הבעיה ללא חיוב או שהוא יכול לנפנף אותי? האם נהוג לתאם מראש עם המוסך שאתה נכנס לסדר תקלה "באחריות" (אני בטוח שבעל המוסך יעדיף לקבל לפניי רכבים שכן ישלמו לו כסף בסוף העבודה)?

סמל אישי של המשתמש
Croc
מנהל
הודעות: 12670
הצטרף: 2:00 ,1 ינואר 1970, ה'

Re: כללי התנהלות בנושא TSB מול מוסכים מורשים

הודעהעל ידי Croc » 10:41 ,20 מאי 2011, ו'

במסגרת המועדון אנו יכולים להפעיל את הקשרים שלנו במוסכים שלנו ולנסות לעזור בזה.
שום דבר לא מובטח אבל כבר היו דברים מעולם.
גנאדי

let the sun shine, let the :idea: glow, let the life flow :)


חזור אל “פורום טכני”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 6 אורחים

cron