כיוון פרונט - מה מי מו ואיפה

פורום טכני - הכל מגג ויניל ועד ונטיל
סמל אישי של המשתמש
udihamudi65
משתמש רגיל
הודעות: 323
הצטרף: 2:00 ,1 ינואר 1970, ה'

Re: כיוון פרונט - מה מי מו ואיפה

הודעהעל ידי udihamudi65 » 9:57 ,6 אפריל 2014, א'

הייתי היום במטלון, דני אישית עשה לי את הכיוון פרונט. לדבריו יש מקסימום קאמבר בגלגל הקדמי השמאלי של 1.26 ומינימיום קאמבר בגלגל האחורי הימני של 1.25. הוא אמר שאפשר אולי להגיע למספרים שאני רוצה "רק עם מתיחות" ושזה יכול לפגוע במכלולים של הרכב. מה שאילץ אותי לעשות כיוון פרונט מאוזן ולא כיוון שנוטה להיגוי יתר.
המספרים שהוא עשה לי זה:
קדמי:
קאמבר 1.33 ימין 1.26 שמאל
קסטר 5.32
התבדרות אופנית כוללת 0.3
מאחור:
קאמבר 1.25 ימין 1.21 שמאל
התבדרות אופנים כוללת 1.3

אם אני לא טועה בכיוון פרונט הקודם שלי בהיפר צמיג אמרו לי אותו דבר ובגלל זה עשיתי אז כיוון דומה. מיותר לציין שלא חל שינוי ממשי בהתנהגות הרכב לאחר הכיוון. אני תוהה האם טכנית מה שהם אומרים זה נכון. במעבדה יוכלו להגיע למספרים שאני רוצה?

סמל אישי של המשתמש
Kundason
משתמש רגיל
הודעות: 6356
הצטרף: 2:00 ,1 ינואר 1970, ה'
מיקום: עסוק כרגע, מרתך את השלדה. נא להשאיר הודעה.

Re: כיוון פרונט - מה מי מו ואיפה

הודעהעל ידי Kundason » 10:26 ,6 אפריל 2014, א'

מהניסיון שלי, מקומות שונים מצליחים להגיע למספרים שונים.

בכל מקרה, ה- Toe שלך נמוך מדי, גם מקדימה וגם מאחורה. אין סיבה שהוא יהיה על המספרים האלו.
Because Racecar

סמל אישי של המשתמש
Croc
מנהל
הודעות: 12670
הצטרף: 2:00 ,1 ינואר 1970, ה'

Re: כיוון פרונט - מה מי מו ואיפה

הודעהעל ידי Croc » 11:16 ,6 אפריל 2014, א'

אני דווקא חושב ש-TOE בסדר גמור.
אם מספר טיפל'ה נמוך מאחורה אתה גורם לתחת להיות שמח יותר. גם טיפל'ה.
גנאדי

let the sun shine, let the :idea: glow, let the life flow :)

סמל אישי של המשתמש
udihamudi65
משתמש רגיל
הודעות: 323
הצטרף: 2:00 ,1 ינואר 1970, ה'

Re: כיוון פרונט - מה מי מו ואיפה

הודעהעל ידי udihamudi65 » 13:32 ,7 אפריל 2014, ב'

דיברתי עם ג'ורג' מהמעבדה, סיפרתי לו על הכיוון פרונט שעשיתי ואמרתי לו שאני מוכן לשלם את המחיר שהם מבקשים רק עם אני מקבל את הכיוון שאני רוצה. הוא אמר שהוא יכול להגיע לתוצאה שאני רוצה, שאין סיבה לא להגיע לזה ברכב הזה אבל הוסיף שאולי יהיה צורך בתיקון למתלים. עם המחירים שהם גובים על כיוון פרונט בשביך תיקון מתלים בטח אצטרך למשכן את הבית...
אגב, הוא אמר לי "עזוב מה אומרים לך בפורומים, קאמבר מקדימה 1.8 ומאחורה 1 זה מה שאתה צריך".

סמל אישי של המשתמש
udihamudi65
משתמש רגיל
הודעות: 323
הצטרף: 2:00 ,1 ינואר 1970, ה'

Re: כיוון פרונט - מה מי מו ואיפה

הודעהעל ידי udihamudi65 » 22:05 ,10 אפריל 2014, ה'

לפני יומיים הייתי במעבדה ועשיתי שם כיוון פרונט. ראשית כל עובדה מעניינת: לפי המעבדה המספרים שבמטלון הצהירו עליהם ממש רחוקים מהמציאות, בייחוד מקדימה. המעבדה מצאו שיש לי בגלגל אחד קאמבר 1.8- ובשני 1- (במטלון טענו לקאמבר 1.33- ימין 1.26- שמאל). המספרים מאחורה היו יותר קרובים למה שמטלון טענו לי שהם עשו לי, אבל עדיין היו הבדלים. כבר מהתחלה היה ברור לי שז'וז'ו עובד אחרת לגמרי מבמטלון, אני לא מבין מה הוא בדיוק עשה שם אבל זה היה שונה. לבסוף הוא הצליח להגיע לכיוון של קאמבר 1.8- בגלגלים הקדמיים ו-1- באחוריים והוא אמר לי שאם אני רוצה הוא יכול להשאיר את זה ככה או שצריך לעשות שינויים במשולש ההגה בשביל להגיע לקאמבר מקדימה גבוה יותר, אבל זה יעלה עוד 300 ש"ח. בסופו של דבר הסכמתי, כך שהכיוון פרונט כולו הסתכם ב-1000 ש"ח, סכום ממש לא מבוטל :!: . הם טענו בפניי שבעלי רכבי הספורט מהווים בעיה עבורם כי לוקח הרבה זמן לעשות את הכיוונים שלנו ואפילו בשביל 1000 ש"ח זה לא cost effective, זה כמעט נשמע שיש להם אינטרס להיפטר מאיתנו. נשמע לי חרטא אבל ניחא.
בסופו של דבר המספרים שעשו לי הם:
קדימה:
קאמבר 2- בשני הגלגלים
קאסטר 7
toe -1 טוטאל
מאחור:
קאמבר 1.15- בשני הגלגלים
toe +3 טוטאל

בסופו של דבר אני מאוד מרוצה מהכיוון הזה, הרכב מתנהג ממש כמו שרציתי, מגבלות האחיזה עלו משמעותית (אני עוד צריך להתרגל לזה), תת ההיגוי שהיה לפני זה ממש נעלם והתחושה היא שאפשר לבחור בין התנהגות ניטראלית עם נטייה קלה להיגוי יתר לבין אפשרות להוציא את הזנב החותה בצורה מאוד נשלטת מתי שאני רוצה. לרכב ממש אין נטייה קיצונית להיגוי יתר כמו שחלק מהחברים טענו שיהיה בסט אפ כזה. אני ממש ממליץ על הכיוון הזה, לפחות בסט אפ שלי הוא עובד מצויין (NC עם ערכת מתלים של מזדה ספיד וצמיגי F1 ברוחב 215).

מקווה שעזרתי

אודי

סמל אישי של המשתמש
Croc
מנהל
הודעות: 12670
הצטרף: 2:00 ,1 ינואר 1970, ה'

Re: כיוון פרונט - מה מי מו ואיפה

הודעהעל ידי Croc » 9:02 ,11 אפריל 2014, ו'

מה זה "טענו" הזה?
לא עמדת ליד אוטו ולא ראית שאלו המספרים שהם שמים לך?

והעיקר, שהכל נגמר בשלום ואתה מבסוט 8)
גנאדי

let the sun shine, let the :idea: glow, let the life flow :)

סמל אישי של המשתמש
udihamudi65
משתמש רגיל
הודעות: 323
הצטרף: 2:00 ,1 ינואר 1970, ה'

Re: כיוון פרונט - מה מי מו ואיפה

הודעהעל ידי udihamudi65 » 9:46 ,11 אפריל 2014, ו'

ראיתי שאלה המספרים, זה באמת מוזר, אני לא יודע איך להסביר את זה. אולי זה גם קשור לציוד השונה שלהם כי במטלון משתמשים בלייזר ובמעבדה במערכת מכאנית, באמת שאין לי מושג, אני לא מבין בזה. ז'וז'ו בכלל לא רצה להסתכל על המספרים שעשו לי במטלון, אמר שהמספרים האלה לא יגידו לו כלום, אחרי זה הוא אמר שבמטלון עשו לי כיוון גרוע. מה שבטוח זה שבמעבדה הצליחו לעשות לי כיוון שבמטלון טענו שהוא בלתי אפשרי. אם אני לא טועה גם בהיפר צמיג אמרו לי אותו דבר.

ההוצאה הייתה מאוד גדולה, אבל הייתה לי בעיה מיוחדת ברכב שרק הם הצליחו לפתור אז מבחינתי זה שווה את זה.

סמל אישי של המשתמש
AvielNC
חבר מועדון
הודעות: 317
הצטרף: 17:03 ,22 יולי 2013, ב'

Re: כיוון פרונט - מה מי מו ואיפה

הודעהעל ידי AvielNC » 10:08 ,11 אפריל 2014, ו'

שמח שהנושא נפתר.
לגבי ההתנהגות-אני לא יודע אם יצא לך כבר לנהוג את הרכב בכבישים מעניינים אחרי הכיוון אבל קח בחשבון שהנטייה הקלה שאתה מתאר להיגוי יתר תהפוך לנטייה חריפה להיגוי יתר במהירויות גבוהות, ברגע שתעביר משקל קדימה במהירות גבוהה ע"י בלימה, ליפט אוף או אפילו שיפועים של האספלט-אתה תמצא את עצמך בהיגוי יתר במהירויות גבוהות מאוד.
בנוסף המעבר מתת היגוי להיגוי יתר יהפוך לטריקי.

קח את הזמן ללמוד את הרכב כמו שצריך והכי חשוב תהנה!

סמל אישי של המשתמש
Croc
מנהל
הודעות: 12670
הצטרף: 2:00 ,1 ינואר 1970, ה'

Re: כיוון פרונט - מה מי מו ואיפה

הודעהעל ידי Croc » 10:08 ,11 אפריל 2014, ו'

תמיד יש הבדלים בציוד.
וגם על אוטו ציוד - מספיק שיורדים ממינו ואז עולים בחזרה - המספרים יהיו קצת שונים.
גנאדי

let the sun shine, let the :idea: glow, let the life flow :)

סמל אישי של המשתמש
udihamudi65
משתמש רגיל
הודעות: 323
הצטרף: 2:00 ,1 ינואר 1970, ה'

Re: כיוון פרונט - מה מי מו ואיפה

הודעהעל ידי udihamudi65 » 10:38 ,11 אפריל 2014, ו'

AvielNC כתב:שמח שהנושא נפתר.
לגבי ההתנהגות-אני לא יודע אם יצא לך כבר לנהוג את הרכב בכבישים מעניינים אחרי הכיוון אבל קח בחשבון שהנטייה הקלה שאתה מתאר להיגוי יתר תהפוך לנטייה חריפה להיגוי יתר במהירויות גבוהות, ברגע שתעביר משקל קדימה במהירות גבוהה ע"י בלימה, ליפט אוף או אפילו שיפועים של האספלט-אתה תמצא את עצמך בהיגוי יתר במהירויות גבוהות מאוד.
בנוסף המעבר מתת היגוי להיגוי יתר יהפוך לטריקי.

קח את הזמן ללמוד את הרכב כמו שצריך והכי חשוב תהנה!


עדיין לא יצא לי לנהוג בכבישים מעניינים. עכשיו התפנה לי זמן, אולי אעשה קורס סוף סוף אחרי 6 שנים עם האוטו... :P


חזור אל “פורום טכני”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 6 אורחים

cron